søndag 25. januar 2009

hm... det får meg til å undre


Skulle vært så enkelt. Alle tingene man til daglig går og undrer seg over. Hvofor ting er som de er, eller har blitt som de har blitt. Jeg har lyst til å fortelle en underlig og vakker ting til dere som leser her.
For noen år siden døde min mor av kreft. Natten da hun døde drømte to av hennes nærmeste venninner at hun dro opp til Karlsvognen etter sin død og at hun viste dette til dem. Den natten skjønte de at hun døde.. I begravelsen fortalte venninnene til min mor dette i en tale. Det var sterkt og vakkert.
Jeg flyttet til en ny by i fjor sommer. Dette året har vært fylt med mye spennende men også mange utfordinger. Jeg har kjøpt meg en leilighet med vinduer opp mot himmelen. En kveld da livet føltes litt tungt, lå jeg i sengen og tittet ut av vinduet, og der, rett over mitt hodet, lyser karlsvognen. Stor, flott og trygg henger den over meg og mitt vindu.
Jeg opplever det som at hver kveld vokter min mor over meg og passer på at vi har det bra her nede..
Hva man undres over...

Ingen kommentarer: